vrijdag 23 mei 2014

De luchtfiets



De luchtfiets 

Op mijn luchtfiets ga ik snel door het leven , soms is het makkelijk en soms valt het tegen of komt het zandmannetje voorbij en dan komt de zon weer op , en ontspringt er weer een nieuwe dag .Een dag om weer blij mee te zijn ,ook al begint die dag met rondjes en veel water , meds noemen ze dat tegen woordig . met een plof valt de wereld op mijn deurmat , en ik lees soms of later ,een mondharmonica speelt in de verte , vriendjes komen en gaan op mijn beeld scherm soms een sprankje een lach , een foto van een ezeltje , een stad of een zinnetje dat ik aangrijp om te weten wat ik doe , liefde en kusjes komen ook voor bij , ik denk aan wat ik er nou eens op zou zetten is het een foto of een verhaaltje , een bloemetje misschien en zo schommelen we wakker de dag in op weg naar de luchtfiets en de grote mensen stad .
Ik moet opschieten want de tango van het leven wacht op mij en de luchtfiets die me door deze dag gaat rijden is nu wel heel snel aan het optrekken en we maken vaart , de wereld word helder , de bomen gaan snel mijn raampje voorbij met jou aan de andere kant in jou luchtfiets en je kijkt me aan met een blik dat we een keer delen in dit leven ,en misschien ben jij nog met het zandmannetje bezig maar ik ben er al , ik stap uit en alles gaat langzaam en we bewegen in slowmotion we zijn in station stabiel gekomen ,en het ijskomannetje met een aapje op zijn rug kijkt me aan een en hij deed altijd goede zaken , maar hij heeft nu ook een luchtfiets en ik zie kleurtjes die maken me blij en foto,s zo groot van allemaal bekenden en van koffie thee en lekkernijen , we zijn weer op met beiden beentjes op de grond , en klaar voor een nieuwe ontarming van deze dag met nieuwe kadootjes .
En als jij op een dag dit zal herkennen zal je nog eens aan me denken , en met een lach of zelfs een traantje me in jou armen nemen en koesteren tot we nooit meer kapot kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten