donderdag 31 oktober 2013

Sylvia kristel verscheen op het witte doek






Sylvia kristel verscheen op het witte doek op het eerste gezicht vanwege mijn jonge leeftijd was het wel spannend om de stap te nemen om met wat aangedikte kledij richting het Palace theater af te reizen.

Het binnekomen ging geheel probleemloos want dat was natuurlijk meest spannende van de onderneming.
Na het aanpakken van mijn jas die richting gardarobe verdween, werd ik toegelaten in het domijn der grote heren.
eenmaal op de aangewezen plek begon de reclame en doofden de lichten.
Voor Sylvia gingen alle spotlights aan want het zou een van haar meest besproken en bekende film worden.

Ik heb dit ritueel meerdere malen herhaald en begon mij af te vragen wat ik toch met die sylvia had?
Ging het om het sexueele nou niet echt na meerdere keren de film te hebben gezien , of was er een herkenning die mij trok. Ik genoot van de beelden van thailand en kon heerlijk wegdromen bij de film die nog heel wat vervolg afleveringen kreeg, en we eigenlijk heel wat landen hebben aangedaan.

Naar mijn eigen idee nu, heb ik het idee dat sylvia gewoon sylvia was en niet echt acteerde, waarschijnlijk ook wel de kracht achter haar grote bioscoop succes.
De latere films van sylvia hebben mij niet echt mijn aandacht gehad.

Maar Emmanuelle is altijd mijn faforiete film gebleven.(wat sylvia kristel betreft)

Een jaar geleden kwam ik in aanraking met een documentaire over haar leven, en zag in die opnames dat de jaren ons hebben ingehaald en we er eigenlijk alleen maar mooier op zijn geworden sylvia op haar manier en ik op de mijne.
Ze woonde voor zover ik dat nog kan terug halen in antwerpen of brussel. typisch Sylvia dacht ik want dat herkende ik wel in haar.De grote film van Sylvia was eigenlijk haar hele leven en Emmanuelle was er slechts een onderdeel van.

Het jonge meisje werd een vrouw en een vrouw werd actrice en schrijfster, ik zal Sylvia blijven bewonderen en haar schoonheid zien zoals de schoonheid van het zijn en blijven want menig hart heeft zij verroverd door simpelweg gewoon zichzelf te laten filmen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten